Followers

Search:

Loading...

Tuesday, April 17, 2012

Classic Red Lips and Warm Neutral Eye MakeUp

So, I have finally got the memory card for my new camera (a Canon one). But YIKES, what a big difference with the quality. This is what I wore today, red lips and soft peachy eyemakeup. :D




Products Used:

Face:
Loreal True Match Foundation, C1 Rose Ivory
Coastal Scents Concealer Quad, Light
Lumene Matte Harmony Mineral Powder, 1 Translucent

Brows:
Yves Rocher Couleurs Nature Browpencil, 09 Ciâtain
Eyes:
MAC Paintpot, Barestudy
MakeUpStore Eye pencil, Darkest Shadow (Black)
Wet n Wild Comfort Zone, (Left column browbone (nude) and eye lid (peach) )
MakeUpStore Eyepencil, Silver soil (Brown with gold glitter)
Isadora Big Bold Mascara Super Volumizing, 01 Black

Cheeks:
MakeUpStore Powder Blush, Frozen Daiquiri (Coral-red)
Rimmel Natural Bronzer, 021 Sun Light

Lips:MakeUpStore Lippencil, Bulesque
MNY My gloss, No 377 (Sheer Red)

XOXOXO

2 comments:

Anonymous said...

Hej! Jag hittade till din blogg via en kommentar du gjort hos Temtalia där du berättade om att det var väldigt begränsat utbud av MAC-affärer och särskilt att man bara kan köpa pans i Stockholm. Detta är säkert en konstig kommentar, men jag bor i Stockholm och är oooofta vid MAC-disken. Så tänkte bara säga, om du någon gång känner att du vill ha något i pan-form (eller ja, vad som helst!) så kan jag skicka det till dig. Vet ju inte hur ofta du är i Sthlm, men det kan vara kul att veta att jag kan bli ditt sändebud. Haha!

Hör av dig om du vill, eller säg till om du vill att jag ska maila dig eller så :)

/ Gabbi

Lina said...

Anonymous:
Hej.
Tack för tanken, men det behövs nog inte. ^^;;
Jag har börjat beställa MAC via Kicks.se nu när jag inte handlar deras PRO produkter (som jag inte handlar så ofta) och så föredrar jag att kolla på produkterna innan jag handlar så jag har inget emot att åka till Stockholm ibland. Ska till MAC i Maj och håller på att spara ihop tillräckligt pengar så jag slipper handla så ofta. :P

/ Lina